Zamieszczone przez andrzej111
[O2] 1.8 TSI 160 KM CDAA - koszmar się rozpoczął.
Zwiń
X
-
mirek_p11, tak na szybko
napinacze 350 175 x2
ślizgi 150 6x25
łańcuchy 600 300?x2
pokrywa 300
sylikon 100
śrubki gówna 150
Olej 200
filt oleju 90
[ Dodano: Czw 07 Lis, 13 17:44 ]
Dodaj graty o których pisałeś na pw i 2k pękają luzieSprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
Komentarz
-
-
andrzej111, czasami myślę czy nie lepiej od razu kupić silnik 2.0 TSI CDAB jak się coś wysra, zamiast bawić się w wymianę całego rozrządu. Jak ktoś ma jeszcze problemy z nadmiernym zużyciem oleju to za jakiś czas dochodzi do rozrządu remont silnika ( wymiana wadliwych tłoków z pierścieniami ).
Komentarz
-
-
andrzej111, jak weźmiesz 2.0 TSI CCZ to musisz tylko wymienić komputer i obejść immobiliser a tak to wszystko p&p no chyba, że będziesz chciał zrobić go na 300 KM to będzie potrzebne mocniejsze sprzęgło, skrzynia z 2.0, większe turbo, większe heble, wymiana zawiasu itd.
jak dorwiesz silnik kompletny w granicach 5000 - 7000 zł to musisz 3000 zł doliczyć ( komputer 500 zł, immobilizer 1500 zł, przekładka 1000 zł )
Komentarz
-
-
Witam,
Jestem nowy na tym forum i nie mam właściwie żadnego doświadczenia jeśli chodzi o Skody. Tyle że czasami wożę dupsko Octavia 1.6 MPI z gazem kolegi . W związku z tym bardzo proszę Was o wyrozumiałość i radę w sprawie zakupu autka z silnikiem jak w temacie.
Jest to O2 FL z końcówki 2009. Przebieg 145000km. Krajowa, serwisowana w ASO do połowy 2013. Pytanie co się działo od połowy 2013 do poczatku 2014. Tego się nie dowiem . Cena ~37000zł. Samochód wydaje się byś w dobrym stanie (zawieszenie, zużycie materiałów, praca silnika itp.), o ile można cokolwiek powiedzieć po oględzinach i krótkiej jeździe testowej.
Nie chce jednak się rozpisywać nt. samego samochodu, bo to nie ten wątek. Chodzi mi głównie o silnik i ten nieszczęsny rozrząd. Naczytałem się trochę już na tym forum i chciał bym aby ktoś z doświadczeniem doradził czy warto...?
Jestem gotowy na wydatek rzędu 3000zł zaraz po zakupie na wymianę oleju, płynów, filtrów, być może tarcz i klocków, no i oczywiście na rozrząd. Padają tu jednak tak rozbieżne wersje co należy wymienić, że już zgłupiałem .
Oczywiście nikt nie jest wróżką co może być zrypane (zawieszenie itp.), ale to mam nadzieje powiedzą mi przy przeglądzie w ASO. Chciał bym tylko dowiedzieć się ile kasy muszę mieć przygotowane żeby później spać spokojnie. Chodzi mi tylko o rzeczy oczywiste dla tego silnika i przy tym przebiegu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gemiOczywiście nikt nie jest wróżką co może być zrypane (zawieszenie itp.), ale to mam nadzieje powiedzą mi przy przeglądzie w ASO. Chciał bym tylko dowiedzieć się ile kasy muszę mieć przygotowane żeby później spać spokojnie. Chodzi mi tylko o rzeczy oczywiste dla tego silnika i przy tym przebiegu.
Warto zwrócić uwagę na pompę wody, koło dwumasowe i podobno "magnes nastawnika wałka rozrządu". Poza dwumasem nie są to drogie rzeczy.
Jak wszystko gra i zmienisz rozrząd to nic tylko jeździć
BTW Przy zmianie tarcz warto wsadzić 312mm - dokładasz 200zł i masz hebel z RS / Golfa GTISprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andrzej111Cały rozrząd (robota + graty) to 2,5-3k
Warto zwrócić uwagę na pompę wody, koło dwumasowe i podobno "magnes nastawnika wałka rozrządu". Poza dwumasem nie są to drogie rzeczy.Zamieszczone przez mirek_p11andrzej111, jeszcze turbawka do przeglądu i trzeba zapytać o spożycie oleju
Jak wszystko gra i zmienisz rozrząd to nic tylko jeździć
BTW Przy zmianie tarcz warto wsadzić 312mm - dokładasz 200zł i masz hebel z RS / Golfa GTI
Ps. Nie dodałem najważniejszego. Moje przebiegi roczne nie przekraczają 15k. Codzienne trasy to ok. 7km do pracy i kolejne 7km z powrotem. Czasem dodatkowe "naście" km do sklepu. Mam nadzieję, że ten silnik nie potrzebuje częstych dłuższych tras. Nie po to szukam benzyny zamiast ropniaka żeby przedmuchiwać co tydzień dla zasady to autko . Inna sprawa, że z takim silnikiem to sama przyjemność i zapewne dla frajdy nie raz przejadę się gdzieś dalej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gemiJeśli po takiej wymianie będę mógł tym autkiem zrobić 60-80tyś to ok. W innym wypadku ciężko będzie to przełknąć. I najważniejsze jeśli już to wymieniać to gdzie? Szukać dobrego mechanika czy iść do ASO?
Resztę, sprawdzisz tez w ASO tylko poszukaj ogarniętego mechanika.
A z hamulacami to tarcze pewnie masz już do wymiany, więc kupujesz większe tarcze + zaciski (100zł) + klocki pasują te same i masz 312mm
Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
Komentarz
-
-
Witam Was wszystkich,
Ja rowniez posiadam 1,8 tsi, aktualnie ok 117tys km, pond 4 letnia OIIFL.
Od przebiegu rzedu 90tys zaczal mi brac olej. Z miesiaca na miesiac wiecej i wiecej.
Dalem kumatym chlopakom do obejrzenia samochod i wiemy, ze to napewno nie zaden wyciek, bo wszystko suche. Zmienilem tez olej na Total Quartz 10W40 - testowo zeby sprawdzic czy gestszego oleju bedzie bral mniej. Niestety dalej bierze sporo.
Nie ma reguly, byly okresy, ze dolewalem co 100-200km po 0,3l, aktualnie akurat mniej.
W ogole dziwne, bo czasem jest tak, ze dolewam co 3 dni, czasem 2 tyg spokoju. Jezdze caly czas podobnie, nie mecze go, przebiegi raczej caly czas podoobne.
Pogodzilem sie juz, ze bierze i brac bedzie. Chyba nie ma na to sposobu, co? Chyba, ze zaczniemy sie bawic w jakies grube wymiany. Wole nie spieprzyc czegos co moze dziala nie idealnie, ale jezdzi w miare normalnie.
Mam tylko pytanie czy mozna cos zrobic zeby nie poglebiac problemu, albo jakos zapobiegac pogarszaniu sie sytuacji? Jakis mechanik mowil mi o jakis uszczelniaczach w plynie, ale boje sie takich wynalazkow.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Doriandolewalem co 100-200km po 0,3l,
Zamieszczone przez DorianZmienilem tez olej na Total Quartz 10W40
Zamieszczone przez DorianChyba, ze zaczniemy sie bawic w jakies grube wymiany
Możesz zrobić pomiar kompresji z próbą olejową. Będziesz wiedział jednoznacznie gdzie jest problem - czy np nie poszły uszczelniacze zaworowe.
Turbo w porządku, nie widać , żeby uszczelnienia na turbo puściły ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DorianWitam Was wszystkich,
Ja rowniez posiadam 1,8 tsi, aktualnie ok 117tys km, pond 4 letnia OIIFL.
Od przebiegu rzedu 90tys zaczal mi brac olej. Z miesiaca na miesiac wiecej i wiecej.
Dalem kumatym chlopakom do obejrzenia samochod i wiemy, ze to napewno nie zaden wyciek, bo wszystko suche. Zmienilem tez olej na Total Quartz 10W40 - testowo zeby sprawdzic czy gestszego oleju bedzie bral mniej. Niestety dalej bierze sporo.
Nie ma reguly, byly okresy, ze dolewalem co 100-200km po 0,3l, aktualnie akurat mniej.
W ogole dziwne, bo czasem jest tak, ze dolewam co 3 dni, czasem 2 tyg spokoju. Jezdze caly czas podobnie, nie mecze go, przebiegi raczej caly czas podoobne.
Pogodzilem sie juz, ze bierze i brac bedzie. Chyba nie ma na to sposobu, co? Chyba, ze zaczniemy sie bawic w jakies grube wymiany. Wole nie spieprzyc czegos co moze dziala nie idealnie, ale jezdzi w miare normalnie.
Mam tylko pytanie czy mozna cos zrobic zeby nie poglebiac problemu, albo jakos zapobiegac pogarszaniu sie sytuacji? Jakis mechanik mowil mi o jakis uszczelniaczach w plynie, ale boje sie takich wynalazkow.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tom007Zamieszczone przez Doriandolewalem co 100-200km po 0,3l,
Zamieszczone przez DorianZmienilem tez olej na Total Quartz 10W40
Zamieszczone przez DorianChyba, ze zaczniemy sie bawic w jakies grube wymiany
Możesz zrobić pomiar kompresji z próbą olejową. Będziesz wiedział jednoznacznie gdzie jest problem - czy np nie poszły uszczelniacze zaworowe.
Turbo w porządku, nie widać , żeby uszczelnienia na turbo puściły ?
Moge zrobic pomiar kompresji, w zasadzie juz raz robilem.
Wg mechanika bylo ok, choc nie pamietam szczegolow, bo to bylo juz jakis czas temu.
Jakie sa normy? cos kojarze, ze powinno byc 11? jednostki nie pamietam. (nie znam sie.
Moglibysmy mi doradzic krok po kroku co byscie zrobili na moim miejscu?
1. Zmiana oleju? Na tym jezdze cale 2 miesiace
2. Sprawdzenie kompresji? Jakbyscie mi podpowiedzieli jaki efekt pomiaru co bedzie oznaczal to tez bylbym madrzejszy.
3. Sprawdzenie turbiny i jej szczelnosci. Byla sprawdzana 2 miesiace temu i bylo sucho, zadnych wyciekow.
Jesli doszloby do typowych napraw o ktorych piszecie to z jakimi kosztami trzeba sie liczyc? Oczywiscie chodzi mi o orientacyjne koszty.
Czy jesli znajdziemy problem, zlikwidujemy go to mozna tym autem wg Was jeszcze pojezdzic? Czy lepiej myslec o czyms nowym?
Mam 117tys przegiegu, chetnie bym pojezdzil tym autem jeszcze rok, dwa. Nawet myslalem, zeby go zostawic jako drugie auto dla dziewczyny albo mamy. Mam go od nowosci, przynajmniej wiem o nim wszystko. Troche boje sie zakupu uzywanych, roznie mozna trafic.
Z gory wielkie dzieki za wszelka pomoc.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DorianZamieszczone przez tom007Zamieszczone przez Doriandolewalem co 100-200km po 0,3l,
Zamieszczone przez DorianZmienilem tez olej na Total Quartz 10W40
Zamieszczone przez DorianChyba, ze zaczniemy sie bawic w jakies grube wymiany
Możesz zrobić pomiar kompresji z próbą olejową. Będziesz wiedział jednoznacznie gdzie jest problem - czy np nie poszły uszczelniacze zaworowe.
Turbo w porządku, nie widać , żeby uszczelnienia na turbo puściły ?
Moge zrobic pomiar kompresji, w zasadzie juz raz robilem.
Wg mechanika bylo ok, choc nie pamietam szczegolow, bo to bylo juz jakis czas temu.
Jakie sa normy? cos kojarze, ze powinno byc 11? jednostki nie pamietam. (nie znam sie.
Moglibysmy mi doradzic krok po kroku co byscie zrobili na moim miejscu?
1. Zmiana oleju? Na tym jezdze cale 2 miesiace
2. Sprawdzenie kompresji? Jakbyscie mi podpowiedzieli jaki efekt pomiaru co bedzie oznaczal to tez bylbym madrzejszy.
3. Sprawdzenie turbiny i jej szczelnosci. Byla sprawdzana 2 miesiace temu i bylo sucho, zadnych wyciekow.
Jesli doszloby do typowych napraw o ktorych piszecie to z jakimi kosztami trzeba sie liczyc? Oczywiscie chodzi mi o orientacyjne koszty.
Czy jesli znajdziemy problem, zlikwidujemy go to mozna tym autem wg Was jeszcze pojezdzic? Czy lepiej myslec o czyms nowym?
Mam 117tys przegiegu, chetnie bym pojezdzil tym autem jeszcze rok, dwa. Nawet myslalem, zeby go zostawic jako drugie auto dla dziewczyny albo mamy. Mam go od nowosci, przynajmniej wiem o nim wszystko. Troche boje sie zakupu uzywanych, roznie mozna trafic.
Z gory wielkie dzieki za wszelka pomoc.
Jaki olej masz wlany?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DorianZamieszczone przez rOBERTO795
Co to znaczy sporo?
Jaki olej masz wlany?
Teraz 10W40 Total Quartz, wczesniej Castrol i Elf, zgodny z norma dla VW.
Widze, ze jestes z Bedzina, ja z Katowic. Moze masz kogos kumatego kto moze zdiagnozowac moje auto w okolicy?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Czytam i czytam tak te posty o silniku 1,8 TSI i ogarnia mnie przerazenie! Temu przeskoczył łańcuch temu też innemu popękały tłoki jeszcze innym żre ta franca olej! I jak tak sobie myślę czym ja jeżdzę to wydaje mi się ze kupiłem CHIŃSKIE TRAMPKI a nie samochód!! Cóż? Prawda jest taka że faktycznie samochody przestano produkować pod koniec lat 90-tych!! Ostatnie sztuki samochodów wychodziły na początku 2000 roku. Teraz produkują szmelc a nie samochody to prawda ale nie do przesady!!!! Czytając posty to odechciewa się mieć samochód!! Ja jestem tym „nieszczęśnikiem” że posiadam takowy wyrób z silnikiem 1,8 TSI o przebiegu 290 tysięcy km. i jak do tej pory nie miałem problemów z tym silnikiem jeszcze całkiem dobrze chodzi i oby kolejne 200 tysiaków przejechał. To cudo jeździ na CASTROLU a nie żadnych MOTULACH wymiany robię co 15000 tysięcy i auta nie katuje!! To znaczy nie jade jak debil i obroty na czerwonym polu tylko normalnie co nie oznacza ze jeżdzę jak pedzio w kapeluszu 110 /h i 1500 obrotów bo paliwa szkoda. Jak jakiś „wieśniak” z tłumnikiem średnicy rury kanalizacyjnej chce pokazać że wyjebie dziadka w SKODZIE to uświadamiam go że może mieć spory problem!!! No a jak się skodzina sypnie? To......... to się nazywa P.J.H teraz prawidłowo to się pisze P.J.CH czyli inaczej Pech Jak HUJ. Więc NIE NARZEKAJCIE BO AUTKO Z TAKIM SILNIKIEM NIE JEST AŻ TAK ZŁE!!! Szkoda że nie piszą na forum ci co nie mają żadnych problemów z tym silnikiem wtedy było by to bardziej miarodajne. POZDRAWIAM WSZYSTKICH. :shock: :roll: :roll: :shock:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kingjack...Więc NIE NARZEKAJCIE BO AUTKO Z TAKIM SILNIKIEM NIE JEST AŻ TAK ZŁE!!!
Zamieszczone przez kingjack...Szkoda że nie piszą na forum ci co nie mają żadnych problemów z tym silnikiem wtedy było by to bardziej miarodajne.
Komentarz
-
Komentarz